Czy warto brać kredyty gotówkowe przez Internet?

Czy warto brać kredyty gotówkowe przez Internet?

Jeszcze kilkanaście lat temu, gdy myśleliśmy o kredycie gotówkowym, najbardziej naturalną z opcji wydawało nam się udanie się do siedziby banku. Dziś również ten klasyczny sposób przyznawania kredytów cieszy się popularnością, z całą pewnością jednak nie jest już jedyną opcją, z jakiej możemy skorzystać. Nie mniej interesujące wydają się kredyty gotówkowe przyznawane online. Czy warto z nich korzystać?

Największe zalety

Gdy tylko banki takie, jak Santander Consumer Bank wprowadziły możliwość zaciągania kredytów przez Internet, pojawili się pierwsi klienci zainteresowani skorzystaniem z takiego rozwiązania. Nie powinno to być jednak dla nikogo zaskoczeniem. Mówimy przecież o kredytach, które powstały w odpowiedzi na zapotrzebowanie zgłaszane przez wspomnianych klientów. To właśnie konieczność nawiązywania osobistego kontaktu z pracownikiem banku jawiła się w przypadku wielu osób jako trudna do pokonania przeszkoda. Nie każdy miał czas na wizyty, a i potrzeba zaciągnięcia zobowiązania nie musiała pojawiać się w godzinach pracy banku.

Czy warto brać kredyty gotówkowe przez Internet?

Za kredytami gotówkowymi online przemawia zresztą także szybki dostęp do informacji na ich temat. Banki nie ograniczają się wcale do sloganów reklamowych, a na ich stronach www można znaleźć konkretne dane dotyczące tego, kto może liczyć na kredyt, jakie kwoty wchodzą w grę, z jakimi kosztami należy się liczyć, a nawet – jakie są konsekwencje spóźniania się ze spłatą kolejnych rat. Osoba decydująca się na kredyt online nie  może więc tłumaczyć się już tym, że utrudniano jej dostęp do najważniejszych informacji.

Na to uważaj

Czy kredyty gotówkowe zaciągane przez Internet są wolne od wad? Wiele osób jest skłonnych się z tym zgodzić, choć można wskazać także na ich pewne ograniczenia. Niekiedy są one droższe niż kredyty zaciągane w siedzibie banku, problemem może być przy tym brak fizycznej obecności pracownik banku, który potwierdzi, że nasza interpretacja zapisów umowy kredytowej jest tą najwłaściwszą. Banki niemal zawsze pozostawiają jednak swoim klientom możliwość skonsultowania się z taką osobą, czy to poprzez wiadomość e-mail, czy to poprzez pocztę elektroniczną.